E85 Astra

MENÜ

 


 

Esetünkben egy ASTRA F az alanyunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Első lépésként kompresszióviszonyt kell növelni 1:13-14 (max 1:15 lehet) körülire mivel az etanol oktán száma magasabb a benzinnél, célszerű nagyobb sűrítéssel elégíteni a hatékonyság érdekében, téli napokon is kedvezőleg hat inditáskor (még tesztfázisban van, biztosat nem mondhatok).

1:15-nél magasabb sűrítésnél öngyulladás következhet be mely kopogó hanggal jár, és a motor károsodásához vezet.

Kompresszióviszony növelést többféleképpen is elvégezhetjük.

Mi az 1:14-es sűrítést egy x16xel 1.6-os 16 szelepes hengerrel és egy c14nz 1.4-es 8 szelepes központi befecskendezős hengerfejjel értük el.

 

X16XEL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C14NZ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Első hallásra úgy tűnik szinte képtelenség összehozni a két teljesen különböző motorhoz tartozó egységet, de egyszerűen csak össze kell csavarozni.

16 szelepes hengerfejtömítés került közéjük, de talán a c16nz 8 szelepes tömitése ideálisabb lett volna, mivel pár plusz vízkeringését elősegítő furattal kellett kiegészíteni.

 

X16XEL + C14NZ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az így kapott hibrid motorblokk egy c18nz 1.8-as injektor szelepét kapta, mely dúsabb keverékképzést biztosít a hengereknek.


 

Asztali nézet