Esetünkben egy ASTRA F az alanyunk.
Első lépésként kompresszióviszonyt kell növelni 1:13-14 (max 1:15 lehet) körülire mivel az etanol oktán száma magasabb a benzinnél, célszerű nagyobb sűrítéssel elégíteni a hatékonyság érdekében, téli napokon is kedvezőleg hat inditáskor (még tesztfázisban van, biztosat nem mondhatok).
1:15-nél magasabb sűrítésnél öngyulladás következhet be mely kopogó hanggal jár, és a motor károsodásához vezet.
Kompresszióviszony növelést többféleképpen is elvégezhetjük.
Mi az 1:14-es sűrítést egy x16xel 1.6-os 16 szelepes hengerrel és egy c14nz 1.4-es 8 szelepes központi befecskendezős hengerfejjel értük el.
X16XEL
C14NZ
Első hallásra úgy tűnik szinte képtelenség összehozni a két teljesen különböző motorhoz tartozó egységet, de egyszerűen csak össze kell csavarozni.
16 szelepes hengerfejtömítés került közéjük, de talán a c16nz 8 szelepes tömitése ideálisabb lett volna, mivel pár plusz vízkeringését elősegítő furattal kellett kiegészíteni.
X16XEL + C14NZ
Az így kapott hibrid motorblokk egy c18nz 1.8-as injektor szelepét kapta, mely dúsabb keverékképzést biztosít a hengereknek.